2009. február 11., szerda


HELYREIGAZÍTÁS



Ahelyett, hogy bírósági , vagy felügyeleti eljárást kezdenék a Népszabadság elképesztően dilettáns, és rosszindulatú tálalása ügyében, én magam helyreteszem őket.

http://nol.hu/belfold/a_betegpanaszok_harmadaban_igazolodott__hogy_az_ellatok_hibaztak

"Az egészségügyi ellátások piacát ellenőrző hatóság adatai szerint tavaly átlagosan napi 24 panasz érkezett hozzájuk és mintegy 80 millió forint bírságot szabtak ki. Emellett további 6000 bejelentés, zömében kérdés érkezett az Egészségbiztosítási Felügyelet ügyfélszolgálatára 2008-ban. A betegek panaszai nyomán 1000 vizsgálat indult, amelyek több mint harmadában (36 százalékában) beigazolódott, hogy hibázott az intézmény. A vétő szolgáltatókra a hatóság összesen 79, 6 millió forint bírságot szabott ki. A szakellátókat büntették a legtöbbet, ők fizették ki a bírságok 73 százalékát míg a fennmaradó 27 százalékot a háziorvosokra illetve a betegszállítókra, mentőkre rótták ki. A kórházakkal kapcsolatos eljárások többségében a belgyógyászati, a szülészeti és a sebészeti osztályokat marasztalta el a felügyelet."


*****

Ez a hír. Most jön az igazság, ami a hírtől a komplexitásában különbözik.A számokért nem vállalok pontos garanciát, a nagyságrendekért igen.


Az orvos-beteg találkozások 120 milliós számának 1 százezrelékét kitevő beadványok egyharmadában a panasz igazolódott.:-) Tegyük hozzá, hogy a Felügyelet szerint.

Az egészségügy tehát valójában egy csúcskategóriás, kiemelkedő minőségű szolgáltatás, hihetetlenül alacsony hibaszázalékkal. Egyetlen -ezt akár csak megközelítő szintet produkáló- ágazat nincs az országban, beleértve az újságírást, a jogi/ügyészi/bírói/ tevékenységet, a politikát, és a szájtépést is.

De tulajdonképpen egyetlen panasz sem "igazolódott" valójában. Értékelni ezt így akkor lehetne, ha minden ügyben lefolytatták volna a jogorvoslati eljárásokat. Azonban a disznók között egyenlőbbek (a jogalkotók) úgy alkották meg az EBF-ről szóló törvényt, hogy a Felügyelet első fokon jogerős, és azonnal végrehajtható, vagyis megfellebbezhetetlen döntéseket hozhat. Jogorvoslatként csak a bírósághoz lehet fordulni, ezért kiderülhet pár év múlva, hogy az ÖSSZES EBF döntés hibás volt. Ami nem valószínű, de semmiképpen sem lehetetlen. Persze sem egyik, sem másik dolog nem a Felügyelet hibája, ők jogalkalmazók, végrehajtják -legjobb tudásuk szerint- a hülyék által szült jogszabályokat. Mindezt az őrületet azonban úgy tálalni, ahogyan azt a Népszabóság újságírója énekli, teljes tájékozatlanságra vall. (Legyünk most kicsit jóindulatúak.) A fenti jogi háttér okán nyilvánvaló, hogy jelenleg egyetlen meghozott EBF döntés helyessége sincs jogállami szinten megerősítve, garantálva. A szerkesztőre bízom, hogy képes-e a vázolt helyzet intellektuális befogadására, és ennek megfelelően korrigálni a teljes mértékben félrevezető híradást.

De nem bízom a szerkesztőben.:-)

Memento Tocsik ügy, ahol az elmúlt 10 évben már mindenféle jogi fórum tévedett vagy ötvenszer. Ehhez képest az EBF eljárás jogi kontrollja halovány tücsökfing. A tortán pedig az a marcipán, hogy a Felügyelet a kiszabott bírságok egy hányada felett részesedésként diszponálhat, és azt a saját céljaira használhatja fel. Bírósági párhuzammal élve olyan ez, mintha a büntetőbíró prémiumot kapna, ha minél több elmarasztaló ítéletet hozna felmentő helyett. Az EBF-nél közvetlen anyagi érdekeltség fűződik ahhoz, hogy a szolgáltatókat hibásnak nyilvánítsák az eljárás során. Nem gondolom, hogy az EBF eljárásait ez valójában befolyásolja, elég sokat dolgoztam velük eddig különböző ügyeken.De ilyesminek a látszatát is messziről kerülni kellene, itt nem adócsalókról, vagy csempészekről van szó, hanem halálra lestrapált dolgozókról, és szarrá vert egészségügyről. Csoda, hogy még megy a szekér kerék nélkül is.



rendben...csupán arra szeretnék rávilágitani, hogy vannak sláger szövegek....ezek főleg az egészségügy......ebben kell keresni főleg és ehhez ért főleg mindenki......

arról bővebb tanulmányt, napos hireket nem hallottam, hogy pl. a banki kölcsön esetén mennyi panasz......vagy csak simán banki ügyintézéskor hogy lehet egy ebf-szerű hivatalhoz fordulni..... de arról se szólnak, hogy pl. a birói gyakorlatban mennyi az első fokra visszaadott,vagy 3 fokon 3 különböző itélet......és mondjuk a birónak van 1-2 éve dönteni ,nekünk néha 1-2 másodpercünk......főleg egy eszméletlen betegnél,ahol meg sem tudjuk kérdezni, mivel néha még kisérő sem jön vele...

de pl. arról sincs hir, hogy a nagyáruházakban hány százalékban visznek vissza termékeket,mert problémás......egyikbe többet jártam,hát mindig volt a reklamációnál sor...

szóval természetesen mi sem vagyunk angyalok, de alapszinünk se fekete, hogy minden napra kell egy hir belőlünk...

végül de nem utolsó sorban a sajtó.....amit mondanak sokszor nem igazán fedi a valóságot,vagy egy csipetből kreál általánosságot.....ha lenne idő kedves Adatvédelem szivesen vennék egy statisztikát milyen arányban fordulnak a sajtó irányába mert egy kicsit mást ir és a hirek olvasásakor a közvélemény hány százalékban látensen elégedetlen...

illetve elégedett lehet -e ebben a tekintetben mindenki azzal,hogy van egy sajtóhir, de a másik oldalt meg sem hallgatják,vagy az általánositó kifejezést egy az egyben tálalják...

saját példám, amikor a sikertelenül újraélesztett beteg hozzátartozójával készült hir szerint "nem csináltak semmit"...csupán 30 percig tartott az újraélesztés...

egyébként véleményem szerint bármelyik kórház-személy szerint én pl. az osztályomon-nagyon szivesen látok bárkit, aki rászán néhány napot,és velünk együtt látja a hétköznapokat......a 3 hónapos panasszal,gyógyszert önkényesen elhagyó beteget, aki hajnalban megjelenik,és azonnal orvost kiván,vagy este 10 kor jön fülmosásra, vagy délután 6-kor sürgős ultrahangra hasfájásával, de még a labort sem tudja megvárni annyira siet haza a gyerekhez...stb...

szóval aki mindkét oldalt szeretné meghallgatni annak mindkét oldalra kell menni adatot gyűjteni...

az általános kultúráról szivesen ajánlom az archivált mentőirányitási bejelentéseket, amikor még szó sincs betegről,d e azzal nyit a telefonáló, hogy a kú...va anyádat, mér nem veszed azonnal fel a telefont...
stb...

drKL


Nincsenek megjegyzések: