2009. április 6., hétfő



KI SZEG TÖRVÉNYT?


A Gyógyszergazdaságossági törvény a minőségi és hatékony gyógyszerrendelésről szóló szakaszaiban arra ösztönzi az orvosokat, hogy amennyiben a szakmai szempontok alapján több társadalombiztosítási támogatással rendelhető termék közül lehetséges választani, akkor a betegek és az E Alap számára alacsony költséget jelentő gyógyszereket rendeljék. A hatékony gyógyszerválasztás lehetővé teszi, hogy a rendelkezésre álló forrásokat ésszerűen, szakszerűen és hatékonyan költsük el. A biztosító feladata, hogy részt vegyen a szakmai és költséghatékonysági szempontok meghatározásában és ellenőrizze azok érvényesülését.

!!! A biztosító által hivatkozott törvényben leírtak szerint az OEP KÖTELEZŐ feladata a nem költséghatékony készítmények támogatásának megszüntetése. Miről szól akkor itt ez a süket duma?
Töröljék a gazdaságtalan készítmények támogatását. Innen kezdve azután semmi közük hozzá, és nem nekünk, orvosoknak kell helyettük elvégezni egy rakás felesleges munkát.

Teljesen elmebeteg koncepció.:-) !!!
Az értékelés módosuló szabályai szerint az adott negyedévben értékelt hatóanyagok listájára, és a vizsgált terápiás területekhez tartozó célértékre az OEP a szakmai szervezetekkel történt egyeztetést követően tesz javaslatot az Egészségügyi Miniszternek, aki ezeket tájékoztatóban teszi közzé. Ez a tájékoztató a jogszabály hatályba lépése előtt, várhatóan 2008. december elején kerül első alkalommal kihirdetésre. Annak érdekében, hogy az OEP által a minisztériumnak tett javaslatba az érintettek szakmai véleménye is beépítésre kerüljön, honlapunkon tettük közzé javaslatunkat, melybe a rendelkezésre álló rövid határidő ellenére beérkezett javaslatok egy részét átvezettük. A 2009-es év első negyedévében a most meghatározott célértékek leginkább a tesztüzem céljait szolgálják, hangsúlyozzuk, hogy tényleges értékelés a hatályos jogszabályok alapján csupán a 2009-es év második negyedévében fog történni az érintett gyógyszerek körében. Hangsúlyozni szeretnénk továbbá, hogy a megállapított célértékek nem kezelendők úgy, mint meghatározott ajánlások konkrét készítmények vonatkozásában. A célérték fölött lévő termékeket is lehet rendelni támogatással, a biztosítónak nem célja, hogy ezeket egyáltalán ne rendeljék az orvosok, hiszen ha ez így volna, akkor nem részesítené ezeket társadalombiztosítási támogatásban. A célérték feletti készítményeket is lehet és bizonyos esetekben szükséges is rendelni.
Lehet, hogy hülye vagyok, de létezik nem eléggé költséghatékony támogatott készítmény? Ha igen, azt nem kell a listáról törölni? A törvény ezt kötelezően előírja az OEP-nek. Akkor hogyan maradhatnak a listán? Miért nekem kell döntenem? Miért nem az OEP állapítja meg úgy a támogatást, hogy a beteg számára legolcsóbb készítmény legyen az OEP számára is a legolcsóbb? Mert nem lehet. Magas támogatás-olcsó gyógyszer a betegnek, de drága a pénztárnak. Alacsony támogatás- olcsó a pénztárnak, drága a betegnek. De mi közöm nekem mindehhez a süketeléshez? Nem értem. És le is xarom. Ez nem az orvos dolga. Nem számológép vagyok, az orvosi esküt ilyenkor miért nem kéri senki számon? Hogy gyógyításra esküdtem, és nem fajlagos költségszámolgatásra? Tegye az OEP a dolgát, én is teszem az enyémet. A lónak a feje van elöl, nem a farka. Így kell kalkulálni felüléskor.


Giulio


KITERJESZTŐ JOGÉRTELMEZÉS

Az OEP jó szokása, hogy a pongyolán hivatkozott jogszabályokat nem szó szerint, hanem saját szájíze szerint igyekszik értelmezni, amihez persze nincs joga, pláne nincs joga ilyesmit közzétenni.Az alábbi írás első bekezdése egyszerűen nincs benne az elkövető által beidézett törvényben sehol.Ettől még hónapokig fent lehet az OEP honlapján, hamis információkkal megtévesztve az olvasgató szakembereket, ellátottakat, gyógyszerészeket.A Gyógyszerügyi FőFőFőOsztályon ki a felelős a megjelentetett információk valódiságáért? Mellékelem a valós információt.

2006. évi XCVIII. törvény

a biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól

A MINŐSÉGI ÉS HATÉKONY GYÓGYSZER- ÉS GYÓGYÁSZATISEGÉDESZKÖZ-RENDELÉS SZABÁLYAI

44. § (1) A gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-rendelés során - ideértve a fekvőbeteg gyógyintézetekben alkalmazott gyógyszeres és gyógyászatisegédeszköz-kezelést is - az orvos a szakmai szabályok és a gyógykezelésre vonatkozó jogszabályok figyelembevétele mellett - a fogyatékos személyek számára is hozzáférhető és értelmezhető módon - tájékoztatja a beteget a gyógyszeres kezelés és gyógyászati segédeszközzel való ellátás alternatíváiról, az azonos hatóanyag tartalmú és gyógyszerformájú készítmények és azonos funkcionális csoportba tartozó gyógyászati segédeszközök beteget terhelő várható költségei közötti különbségekről és a külön jogszabály szerinti helyettesíthetőség lehetőségeiről.



Ennyi. Ez köszönő viszonyban nincs a Főosztály által összetákolt félrevezetéssel. Szó nincs ösztönzésről, alacsony költségről, az ugyanis az OEP feladata a befogadás szűrőjének alkalmazásával, és nem az orvosé. Én megmondom nektek a tutit. Az a zseni, aki ezt megírta, egyszerűen nem tudja mi a különbség törvény és rendelet között. Valószínűleg mást sem tud, ezt azonban biztosan nem tudja. Mert ez a baromság létezik, csak rendeleti szinten, ezt hívom én Korbácsrendeletnek, és semmi értelme nincsen.

Jónapot.



Giulio

Nincsenek megjegyzések: