Egy jól kereső doktor története
Az nem vita tárgya, mennyire különbözik a magyar egészségügy például az amerikaitól. Elég megemlíteni, hogy Kevin, MD, a világhírű orvosi blogger tippeket adott, hogyan lehet napi akár 30 beteggel is megbírkózni. Amikor megemlítettem, hogy személyesen ismerek magyar háziorvost, akinek van, hogy napi 60-70 betege van, el sem akarták hinni.
Nade ebben a posztban nem a jól ismert webes eszközök jótékony hatását szeretném taglalni, hanem H. Ryan Kazemi példáját bemutatni, aki egyszerű alapelvekkel éri el, hogy a gazdasági válság ellenére 18-20%-kal nő a bevétele.
Az alapelvei:
- 3 perces szabály: A megbeszélt időpont után 3 percnél tovább egyetlen betegét sem váratja meg.
- Azonnali válasz: A többi kezelőorvosát is értesíti, hogyan halad a kezelése betegének.
- Vészhelyzet: A sürgős ellátást igénylő pácienseket késlekedés nélkül megvizsgálja.
- 5 perces szabály: A munkaidőn kívül is akár orvos, akár páciens keresi, 5 percen belül visszahívja.
- Aznapos szabály: Minden megkeresésre, e-mailre, telefonra még aznap válaszol.
Nem kellenek ide online eszközök, vagy orvosi ketyerék, csak megfelelő hozzáállás.
Dr. Morcz
Próbálj meg itt, Mo-n is, a nevetségesen alacsony, többletmunkával is csak egy bizonyos határig emelhető (l. volumenkorlát) OEP-bevételek mellett megcsinálni egy ilyen rendszert, és majd rájössz. Nem tartozom azok közé, akik a változatlanság mellett érvelnek, rengeteg javítani való van a rendszeren, de ez a poszt azt sugallja, hogy csak akarat kérdése. Persze az a vicc az egészben, hogy bizonyos értelemben tényleg így van. Ha nem lenne egy csomó orvos, ápoló stb., aki akaratból (ne adj isten, szívből) dolgozna, már rég összedőlt volna a magyar egészségügy.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése