2010. október 26., kedd


Orvosi kommentek:

1,Praxis blog

30 éve vagyok orvos. Qrva sok tanulás, Summa cum laude diploma, 2 jeles szakvizsga. 1. munkahelyemen 7 évig havi 8 kőkemény ügyelet: több mint 300 óra meló/hó. Amikor 1. gyermekem megszületett, a hónap végén szüleimhez jártunk kajálni- a fizetésből már ezze nem futotta /akkor 1 culáger ennyit 8-10 nap alatt keresett/ Ez idő alatt 2X /kettőször kaptam parát/

Mivel nem akartam éhen halni, kimentem körzetbe: Hétfő reggel 7- től szombat reggel 8-ig folyamatos készenlét, a "rendes" munkán kívül, + levezetőnek havi egy 12, és egy 24 órás ügyelet: ingyé' /00 Ft./ 20 évi orvoskodás után néztem körül.

Addigra már annyi időt dolgoztam, mint 2-3 itt fröcsögő tahó összesen sem az egész életében. Mit láttam? 5-10 évvel az átlag paraszt életkora előtt elhullott kollégák sora, tönkrement családok, a vég nélküli hatalmas megterhelésbe belerokkant kiégett egészségügyiek. Ráadásul megbecsülés nuku- még az is kakát kenni rád érzi jónak, aki tényleg a tetves életét köszönheti neked. Patkány politika alantas indulatokat korbácsol ellened, amire az örvényféreg szellemi színvonalán álló nép, még nyáladzva rá is játszik.

Akkor döntöttem el, hogy ez nekem nem kell tovább. Mivel az átlag parasztból addigra annyira elegem lett, hogy beláttam, nincs az a para, amennyiért én akár csak külsőségekben is nyaljak nektek, vagy 1 másodpercet is úgy éljek, hogy a kedvetekbe járjak, némi baksis reményében, én biz'a változtattam. Ha annyira becsültök, ahogy itt is bebizonyosodott, én tényleg csak annyit dolgozom, amit a törvény előír: heti 15 órát. Ha nem fértek be ebbe az időbe, hát majd vártok holnapig, vagy holnaputánig. Ha "sürgős" a bajotok, majd 1-2 óra múlva odaérek hozzátok. Ha ez nem elég gyors az összes köcsög ingyen hívhatja a 104-et.

Az autómról rég levettem a vörös keresztet. A sürgősségi táskám csak akkor teszem be a kocsiba, ha családtagom is velem utazik, vagy ha hozzájuk megyek. Ha lehet, elkerülöm, hogy a véretekkel, taknyotokkal, sz@rotokkal kenjem össze a kezem. Mindemellett, szívesen fogadom az orvoslátogatókat: csupa kedves, értelmes, ápolt fiatal nő. Felüdülés a sok büdös mosdatlan rohadó hónaljú itt hörgő után. És igen, évi 4-500 e Ft-ot is hoznak a konyhára- többet, mint a para. "Mondd, te kit választanál?" Ki nem sz@rja le, hogy nektek + 20 percet kell várni! Mindamellett a szakmai önbecsülésem sikerült megtartani, ha hiszitek-, ha nem a szakterületemen most is foghatatlan vagyok. De ti jöttment askenázi 'Á' betűs ügyvédeket legalább 100X jobban megbecsültök. Az ő munkájuk legalább 100x többet ér mint az enyém, 100x nagyobb a társadalmi haszna -legalábbis kb. ennyiszer jobban megfizetitek, úgy-é?

Tehát gyógyíttassátok magatok ügyvédnél. Ha mégsem, akkor várjátok ki befogott pofával, amíg sorra kerültök nálam. Ne szorongjatok, nem várok parát- én mindenkit egyformán kezelek: 30 év után valamennyiteket egyformán lesz@rom, és megvetem. Ne feledjétek, az élethez szerencse is kell!

Hogy soha ne legyen lelkiismeret furdalásom, rendszeresen olvaslak benneteket itt, és a hasonló szájtokon. Ez a Substral a lelkemnek.

Ja, Mo-n egy orvos sem tett "hippokratészi" esküt - sajnos. Abban azért elég furmányos dolgok vannak, kár, hogy egyikőtök sem vette a fáradtságot, hogy utána nézzen. Aki köztetek 60 alatti, az még meg fogja érni, hogy 40-50 km-t kell, hogy utazzon, hogy egyáltalán lásson orvost /vagy ukrán felcsert/, de megérdemlitek,- ezt is. Mivel ezeket a legcsekélyebb indulat nélkül le tudom írni, bizonyos vagyok: túléllek benneteket.


Isten éltessen ENGEM, általatok!


nem kontrázni szeretnék,csak mesélek...jámbor orvos KURD-isztánban...26 év alatt kb.45 évet dolgoztam...szereztem 6 szakvizsgát,egy szakmenedzser másoddiplomát...szs=saját zsebből...most állok a 7.szakvizsga előtt...mentőztem rokón fél állásban,alig volt szakorvos,oda-vissza 100 kilómétert mentem alkalmanként,mellette a körzet...majd ügyeltem gyerekosztályon,ugyancsak 100 kilóméter,orvoshiány miatt,havi 10 ügyelet..2 évig...engedéllyel,mivel oxyológiám megvolt,és gyerekosztáloyn is dolgoztam előtte..nem tettem le a gyrekvizsgát,ezért 2év múlva!! közölté,többet nem jöhetek,nincs szakvizsgám..mentőknél én voltam az első,majd egyetlen szellemi szabadfoglalkozású orvos,majd akik engedték,elvették,visszaminősitetek KJT szerint,200 ezer bruttóra...12 órára kapok 13 ezret pótlékkal (6 szakvizsgával) létrehoztam egy sürgősségi osztályt,vezettem, majd 2 év múlva nem szóltak egy szót sem, csak átirták a fejlécet,nem én vezetem az osztályt...közben tudtom és tájékoztatásom nélkül az osztályomról szakvizsgázó kollégát friss szakorvosival megbizták az osztályom vezetésével..most havonta 4 alkalommal dolgozom,ennyi jut...most már főorvos sem vagyok, még szakorvos sem, csak orvos...közben oktattam, vizsgáztattam,mentor,konzulens vagyok...kész a doktorim... most dolgoznak rajta, hogy tudjanak kinyirni... egészségügy alulnézetben...2010...Magyarország.




Nincsenek megjegyzések: