2010. október 17., vasárnap

„CSATA” – program:

Csökkentsük az Adminisztratív Terheket az Alapellátásban!

Tisztelt Kolléganő / Kolléga Úr!

A Kasszaorvosi Szervezet arra vállalkozott, hogy az országban elsőként felméri a háziorvosokat (beleértve a házi gyermekorvosokat is) terhelő adminisztratív terheket, majd az eredményeket a közvélemény és a döntéshozók elé tárja – a tehercsökkentés megalapozása érdekében.

A feladat első része önmagában is adminisztratív terhet generál, hiszen arra kérjük Önt, hogy segítse ezt a munkát azzal, hogy egy-két órát rászán a mellékelt űrlap kitöltésére. Viszont úgy gondoljuk, hogy ez a befektetés többszörösen megtérülhet, ha a döntéshozók a vizsgálat eredményei alapján képesek lesznek megváltoztatni az adminisztrációs kötelezettségek jelenlegi rendjét.

Kérjük tehát segítő közreműködését, melynek első lépéseként az alábbi rövid ismertető vázlatpontok elolvasása szükséges.

Segítségét előre is megköszönjük, a vizsgálat eredményeiről reményeink szerint ez év végéig tájékoztatást adunk.

A „CSATA” – vizsgálat dióhéjban

1. A vizsgálatban való részvétel önkéntes. A válaszadó személye a vizsgálat szempontjából nem releváns, a kitöltött űrlapok beérkezését követően az űrlapokat anonim módon kezeljük.

2. Válaszait elektronikus levélben várjuk az info@kovacsy.hu címre vagy kinyomtatva Kovácsy Zsombor postacímére: 1137 Budapest, Katona József utca 3.

3. Kérjük, hogy amennyiben részt vállal a felmérésben, minden kérdésre legjobb tudása szerint, a lehető legpontosabb adatokkal, becslésekkel válaszoljon annak érdekében, hogy a vizsgálat eredménye minél inkább tükrözze a valóságot. Úgy gondoljuk, hogy a háziorvosokra háruló adminisztratív terheknek sem az eltúlzása, sem jelentőségük elhallgatása nem szolgálja a tisztánlátást, a fejlődést, az Önök személyes tapasztalatainak pontos összegyűjtése segítheti leginkább a döntéshozókat.

4. Ahhoz, hogy „megvívjuk a CSATÁT”, vagyis csökkentsük a terheket, először tisztán kell látni, hogy honnan indulunk. Ez azért is szükséges, hogy a későbbi kormányzati lépések adminisztratív terheket befolyásoló hatását mérni tudjuk. A projekt e szakasza tehát az adminisztratív terhek felmérésére szolgál, később lesz lehetőség – reményeink szerint – a tehercsökkentési javaslatok megfogalmazására, ennek során szintén számítanánk az Önök segítségére. Kérjük, hogy amennyiben ez utóbbi fázisban szívesen részt venne, a fent megadott címre küldött külön elektronikus levélben jelezze e szándékát.

5. Az adminisztratív terhekkel kapcsolatos elméleti és gyakorlati háttér a kétezres években Hollandiában, az OECD szervezetében, majd az Európai Unió intézményeiben alakult ki magas szinten. E tapasztalatokat felhasználva, ugyanakkor a hazai jogi környezetet, a háziorvosi rendszer és működés sajátosságait is figyelembe véve alakítottuk ki a vizsgálat kereteit a Kasszaorvosi Szervezet Elnökségével, valamint az e projekt támogatására létrejött munkacsoportban történt konzultációk nyomán. Természetesen szívesen fogadjuk a vizsgálati módszertannal kapcsolatos észrevételeit, azonban ezek csak következő vizsgálatok megvalósítását tudják befolyásolni, mivel e felmérés feltételeit az egyeztetések nyomán véglegesítenünk kellett annak érdekében, hogy a mielőbb elvégzendő munka során végig egységes feltételrendszer mellett történjen az adatok felvétele.

6. Adminisztratív tehernek e vizsgálatban a háziorvosok, házi gyermekorvosok szakmai tevékenységéhez kapcsolódó jelentési, regisztrációs, dokumentációs vagy egyéb, a feladat-ellátás leképezését szolgáló, jogszabály vagy más előírás alapján kötelező tevékenységeket értjük. A vállalkozásokra általában is jellemző, a háziorvosi betéti társaságok, egyéni vállalkozók által is végzett papírmunka felmérése túlmutat a vizsgálat keretein.

7. A mellékelt űrlap két fő részből áll: először praxisával kapcsolatos alapvető kérdésekre várjuk válaszát, majd a konkrét adminisztratív terhekkel kapcsolatos adatokra vonatkozó érdemi rész következik.

8. Amennyiben a kitöltés során kérdése merül fel, kérjük, forduljon bizalommal dr. Kovácsy Zsomborhoz a fent megadott e-mail-címen.

A háziorvos-társadalom egészét érintő munkához nyújtott segítségét előre is megköszönjük!

Üdvözlettel

Dr. Borsi Éva – a KSZ elnöke

Dr. Kelemen László – a munkabizottság vezetője

Dr. Kovácsy Zsombor – projektvezető



írta Giulio

„CSATA” – program: Csökkentsük az Adminisztratív Terheket az Alapellátásban!


Tisztelt Kolléganő / Kolléga Úr!

A Kasszaorvosi Szervezet arra vállalkozott, hogy az országban elsőként felméri a háziorvosokat (beleértve a házi gyermekorvosokat is) terhelő adminisztratív terheket, majd az eredményeket a közvélemény és a döntéshozók elé tárja – a tehercsökkentés megalapozása érdekében.


A feladat első része önmagában is adminisztratív terhet generál, hiszen arra kérjük Önt, hogy segítse ezt a munkát azzal, hogy egy-két órát rászán a mellékelt űrlap kitöltésére. Viszont úgy gondoljuk, hogy ez a befektetés többszörösen megtérülhet, ha a döntéshozók a vizsgálat eredményei alapján képesek lesznek megváltoztatni az adminisztrációs kötelezettségek jelenlegi rendjét.

Kérjük tehát segítő közreműködését, melynek első lépéseként az alábbi rövid ismertető vázlatpontok elolvasása szükséges. Segítségét előre is megköszönjük, a vizsgálat eredményeiről reményeink szerint ez év végéig tájékoztatást adunk.

A „CSATA” – vizsgálat dióhéjban
1. A vizsgálatban való részvétel önkéntes. A válaszadó személye a vizsgálat szempontjából nem releváns, a kitöltött űrlapok beérkezését követően az űrlapokat anonim módon kezeljük.
2. Válaszait elektronikus levélben várjuk az info@kovacsy.hu címre vagy kinyomtatva Kovácsy Zsombor postacímére: 1137 Budapest, Katona József utca 3.
3. Kérjük, hogy amennyiben részt vállal a felmérésben, minden kérdésre legjobb tudása szerint, a lehető legpontosabb adatokkal, becslésekkel válaszoljon annak érdekében, hogy a vizsgálat eredménye minél inkább tükrözze a valóságot. Úgy gondoljuk, hogy a háziorvosokra háruló adminisztratív terheknek sem az eltúlzása, sem jelentőségük elhallgatása nem szolgálja a tisztánlátást, a fejlődést, az Önök személyes tapasztalatainak pontos összegyűjtése segítheti leginkább a döntéshozókat.
4. Ahhoz, hogy „megvívjuk a CSATÁT”, vagyis csökkentsük a terheket, először tisztán kell látni, hogy honnan indulunk. Ez azért is szükséges, hogy a későbbi kormányzati lépések adminisztratív terheket befolyásoló hatását mérni tudjuk. A projekt e szakasza tehát az adminisztratív terhek felmérésére szolgál, később lesz lehetőség – reményeink szerint – a tehercsökkentési javaslatok megfogalmazására, ennek során szintén számítanánk az Önök segítségére. Kérjük, hogy amennyiben ez utóbbi fázisban szívesen részt venne, a fent megadott címre küldött külön elektronikus levélben jelezze e szándékát.
5. Az adminisztratív terhekkel kapcsolatos elméleti és gyakorlati háttér a kétezres években Hollandiában, az OECD szervezetében, majd az Európai Unió intézményeiben alakult ki magas szinten. E tapasztalatokat felhasználva, ugyanakkor a hazai jogi környezetet, a háziorvosi rendszer és működés sajátosságait is figyelembe véve alakítottuk ki a vizsgálat kereteit a Kasszaorvosi Szervezet Elnökségével, valamint az e projekt támogatására létrejött munkacsoportban történt konzultációk nyomán. Természetesen szívesen fogadjuk a vizsgálati módszertannal kapcsolatos észrevételeit, azonban ezek csak következő vizsgálatok megvalósítását tudják befolyásolni, mivel e felmérés feltételeit az egyeztetések nyomán véglegesítenünk kellett annak érdekében, hogy a mielőbb elvégzendő munka során végig egységes feltételrendszer mellett történjen az adatok felvétele.
6. Adminisztratív tehernek e vizsgálatban a háziorvosok, házi gyermekorvosok szakmai tevékenységéhez kapcsolódó jelentési, regisztrációs, dokumentációs vagy egyéb, a feladat-ellátás leképezését szolgáló, jogszabály vagy más előírás alapján kötelező tevékenységeket értjük. A vállalkozásokra általában is jellemző, a háziorvosi betéti társaságok, egyéni vállalkozók által is végzett papírmunka felmérése túlmutat a vizsgálat keretein.
7. A mellékelt űrlap két fő részből áll: először praxisával kapcsolatos alapvető kérdésekre várjuk válaszát, majd a konkrét adminisztratív terhekkel kapcsolatos adatokra vonatkozó érdemi rész következik.
8. Amennyiben a kitöltés során kérdése merül fel, kérjük, forduljon bizalommal dr. Kovácsy Zsomborhoz a fent megadott e-mail-címen.

A háziorvos-társadalom egészét érintő munkához nyújtott segítségét előre is megköszönjük!

Üdvözlettel
Dr. Borsi Éva – a KSZ elnöke
Dr. Kelemen László – a munkabizottság vezetője
Dr. Kovácsy Zsombor – projektvezető


Nincsenek megjegyzések: