2010. október 15., péntek



Az otthonszülés és a New Age mozgalom


Domjánné Harsányi Kati oldala

www.szülés.hu

BEMUTATKOZÁS


I. (tőmondatokban)

Név: Domjánné Harsányi Katalin
(Jó ideje már csak a férjem nevét használom sajátként, a legtöbben Domján Katinak ismernek)

Neme: nő (Ez fontos nekem, szeretem, hogy nő vagyok, és egyre csak tanulom, mi az nőnek lenni.)

Kora: 42 év (Jelenleg ez pont megfelel. Jól érzem magam a koromban. Jobban mint 10 éve és sokkal jobban mint 20 éve. Érett asszony-létem megéri még azt a veszteséget is, hogy 20 évesen bizony nagyon szép voltam)

Családi állapota: férjezett (Első és utolsó férjem: Domján Gábor - agykontrolloktató - immár 21 éve. Viharokat látott, folyton változó, gyönyörűen izgalmas kapcsolat. Menthetetlenül összetartozunk. Házasságunk legfőbb erénye számomra, hogy nem volt pillanata, amit untam volna.)

Foglalkozása: vegyes (háztartásbeli, tanár, szüléstámogató, pszichológus, takarítónő, ápolónő, építész…)

Végzettsége: egyetem .(Még nem végeztem. Folyamatosan járom az iskolát. Nehezebb, mint az egyetem.)

Hobbija: a másik ,(A hat gyerekem, a párom, a barátaim, "tanítványaim" és "tanáraim", akibe és amibe szerelmes vagyok. Az élet.)

II. (adatszerűen)

ÖNÉLETRAJZ - Curriculum Vitae
Domjánné Harsányi Katalin


TANULMÁNYOK:

1983: bölcsész-tanári diploma ELTE angol-orosz szak
1985-87: humanisztikus pszichológiai tréningek, kommunikációs képzettség
1987: ápolónőképző végzettség
1989: Agykontroll-oktatói diploma Franciaországban
1994: újszülöttújraélsztési képesítés
1995: terapeuta-diploma gyermeküket elvesztett szülőknek, abortuszkárosultaknak
1993-97: tanulmányutak különböző szülészeti intézményekbe az Egyesült Államokban, Angliában, Ausztriában, nemzetközi szülészeti konferenciákon való részvétel
1998. nyara: Tanulmányút Tanzániában, a természeti népek szülési szokásainak, családi kapcsolatainak kutatása

MUNKA:

1983-85: középiskolában tanítottam Budapesten
1985-87: alakító tagja és oktatója az International House, első magániskola
1987: budapesti klinika szülészetére jártam
1988: több könyvet fordítottam és adtunk ki családi vállalkozásban
1990-97: Agykontrollt oktattam országszerte, több mint 15,000 embernek, tréningeket, előadásokat tartottam szülőknek, pedagógusoknak
1997-99: 40 órás önismereti és életvezetési tréninget tartok országszerte "Asszonysorsfordító" címmel
1993-00: létrehoztuk az Alternatal Alapítványt, amelyen belül kidolgozója és oktatója vagyok annak a közel 50 órás szülésre-fölkészítő programnak, amelyen több mint 700 pár vett részt ,szülés körüli segítőként kb. 700 otthonszülésnél vettem részt, előadásokat, konferenciákat szerveztem nemzetközileg elismert szakemberek meghívásával: Marshal Klaus, Michel Odent, Kitty Ernst, Susan Stapleton, Michel Rosenthal, Barbara Harper, Beverley Beech...rendszeresen tartok előadásokat, írok cikkeket a háborítatlan szülésről ,szaktanácsadója vagyok az országos, egyéves, "Méltó módon szülni" c. sajtókampánynak ,előadások a Tanzániában szerzett tapasztalatokról,előadás a prágai nemzetközi szülészeti konferencián( 1999),"A vajúdás megváltoztatja a tudatállapotot" c. Alternatal film bemutatása az amszterdami nemzetközi Otthonszülés konferencián (2000) ,kerekasztal a new york-i "Midwifery Today" konferencián (2000)Az első magyarországi Csöndfürdő alapítótagja és menedzsere

III. (képszerűen)

Ha állat volnék, vadkanca lennék. Zabolátlan, szabad, száguldó és betörhetetlen. A magam útját járnám, s nem lenne vihar, aszály vagy fagy, ami zavarna. Nem lenne hely, amit megközelíthetetlennek tekintenék. Enyéimmel gyakran találkoznék. Együttléteink szenvedélyesek lennének, vagy meghitten békések. Érinthetetlen lennék bárki mástól. Kicsinyeimet testemből táplálnám, testemmel melengetném, gyengéd mozdulatokkal első útjukra segíteném, és gyönyörködő szemmel kísérném vágtájukat.Senkit nem bántanék, a fű kinőne a lábam nyomán. Haláltusám vad lenne és szép, bölcs, barna szemeimben biztatás.

IV.( a szülés kapcsán)

Mi közöm a szülés-ügyhöz?

hat gyermekem foganása, várása és szülése, különböző élethelyzetekben, más- és más körülmények között ,több száz szülés, aminek kísérőként részese lehettem, klinikákon és otthonokban, luxusban és nyomorban, figyelemben és elhagyatottságban, itthon és külföldön, bábákkal és szakorvosokkal, afrikai sárkunyhókban és amerikai csúcstechnológiával körülvéve. családok élete, ahol a gyermek(ek) születése sorsfordító hatású volt

Mi közöm a Születésházhoz?

megálmodtam ,kitanultam az amerikai hálózat szerint ,társakat találtam hozzá ,s megcsináltam .Ha nincs is még egészen kész, ha a tisztázott legalitás még csak alakulóban van is, már működik. Zajlik benne az Élet.

Mi közöm az Otthonszüléshez?

a Geréb Ági ,több év, amíg minden otthon született kisbabát én vártam az Ágival ,a választás szabadsága - amit legfőképpen támogatok ,az, hogy sokaknak a legjobb a saját otthonukban szülni meg gyermeküket (sokaknak, meg nem az a legjobb)

Mi közöm Geréb Ágihoz?

a legmélyebb személyes barátság ,tíz közösen eltöltött, végigküszködött, szépséggel és nehézséggel teli év ,egy hosszú út, ami alatt együtt tanultunk és tapasztaltunk a szülésekrol ,közösen raktuk össze felfedezéseinket a szülés lefolyása és pszichés összetevok között ,tökéletes egyetértés "szakmai" szempontból ,átvirrasztott éjszakák, bürokratikus papírhalmok, vér és magzatvíz, pánik és meghatódás, média és politikusok, ügyvédek és tisztiorvosok ,tíz éve közös az életünk .


http://www.szules.hu/domjankati.shtml#3



Nincsenek megjegyzések: