2008. december 14., vasárnap


A védőoltásokról

- Meg van rendelve a kisfiú részére a védőoltás? - kérdeztem két hete a védőnőtől. - Igen, itt van a hűtőben. - Azt mondják a médiákban, elfogyott. - Nálunk van szerencsére. Máma oltásra mentünk. Vittem magammal a Rota vírus elleni cseppeket is, ami közel 18 rugóba került, mert erre nincs, vagy nincs annyi támogatás, mint a többi oltásra. A doktornő beadta a gyereknek, aztán kapott egy szurit a bal combjába. Csodálkoztam, hogy csak egyet kapott, hiszen kettőről volt szó. - Ebbe benne volt a pneumococcus elleni védőoltás is? (Úgy tudtam, azt majd a másik combjába kapja, de a doktornő egyértelműen befejezettnek tekintette a szeánszot.) - Nem, mert az elfogyott. - De hát két hete kérdeztem, hogy van-e és azt mondták van. - De elfogyott. Jöttek a gyerekek sorban és elfogyott. Reméljük a 3. havi oltásra majd újra lesz, különben már nem olyan drága, 4000 forint az oltóanyag.

Akkor most káromkodni fogok: A büdös kurva élet faszára. Ott állok a 18 rugós rotacseppekkel, nyilvánvalóan nem anyagi akadályai vannak annak a másik védőoltásnak sem. Direkt rákérdezek időben, hogy van-e oltóanyag. Az ostoba fémjelzésű szakember azt mondja nagy galléral, hogy van. Erre most meg nincs? Leszarom, hogy ingyenesen adta ez a büdös kurva kormány, hogy fogják be a pofájukat a népek, lássuk mennyire kibebaszott kurva jótétemények. Ha van védőoltás és fakultative adható, akkor had döntsem már el, hogy akarom-e vagy sem. Ha van rá pénzem és akarom, akkor beadom. Ha nincs, akkor kérhetek ingyeneset. Ha nem akarom, akkor meg lófaszt nekem ingyenesség nem? Nem más gyerekétől veszem el, én kifizetem azt a kurva négy ezer forintot, csak szóljon az ostoba fémjelzésű orvosalkatrész, hogy nincs bazdmeg, tegyél egy kört a patika felé. A rotába beinvesztálok 2x18rugót, akkor talán a pneumococcusra is kerítek 3x4-et, nem? Nekünk védőoltást hoz az a kurva angyalka a fa alá idióták. Boldog karácsonyt neszebmg. Emellett pedig had olvasgassam kedvemre az alábbi cikkeket, hogy micsoda halál vár a porontyokra és élvezzem magamon a társadalom szúrós szemét, hogy sajnálom a kölykömtől a négyezret oltásra és ha nem adom be neki azt a kurva védőoltást, akkor én vagyok a gecimama, az irigy.

És akkor még egy kis adalék azon felül, hogy

1. Utálom az ingyen cuccokat. Utálom. És nálam nincs hálapénz. Én fizetek azért, ha valaki jót tesz, akkor is, ha ez a munkája, amiért csodálom az orvosaimat, szülésznőmet, választott segítőimet. A kötelező védőnőnek még nem volt alkalmam fizetni. Mindenki megkapta már a karácsonyi ajándékot, máma elfelejtettem neki csomagot készíteni és korholtam is magam, hogyan felejthettem el? Persze ő ott sem volt. A gyerekorvossal meg nyilván nem rúgom össze a port, a gyerekem még 17 év 10 hónapig tartozik hozzá és csak remélem, hogy soha nem kell rendelési időn kívül hívnom. De tényleg olyan nehéz lett volna fölhívnia, vagy írni egy susmust, hogy váltsak ki gyógyszert időben?

2. Jelen pillanatban van 12ezer forintom védőoltásra. Nem kell az ingyen cucc, utálom is az ingyen cuccokat. Az sem érdekelne, ha azt mondanák, hogy aki megteheti fizesse ki, hogy azoknak, akiknek nincs rá pénze, megmaradjon az ingyen cucc. Kifizetném akkor is. Ahogy az alapítványi vizsgálatnál is többet fizettem mások helyett, mert van, akinél ingyen végzik el a vizsgálatot, mások meg támogatják az alapítványt. Ők senkitől sem kérnek pénzt, mindenki annyit ad, amennyit akar.

3. Matek. A városban 30 ezer lakos lakik. Van kábé 10 körzet. Bejelentkezés a védőnőhöz és gyerekorvoshoz kötelező 24 órán belül, hogy hazajöttél a szülészetről. A védőnőknek VAN egy kiskönyvük, amibe följegyzik az újszülötteket. A kiskönyvből nyilván kiderül, hogy hány 2 hónapos - 2 éves gyermeket kell beoltani havonta, akiket ráadásul rendszeresen raportra hívnak.

EZ OLYAN KIBEBASZOTT KURVA NEHÉZ FELADAT? Akkor én elmegyek társadalmi munkába számolni. Készítek egy excel táblázatot és minden hónap elsején megmondom, hány oltóanyag szükséges. És se gyököt nem kell vonnom, se hatványoznom nem kell hozzá, különben sem tudnék, gyökérsügér vagyok én is, csak összeadni meg kivonni tudok, osztani-szorozni csak piros bugyiban. Vagy akkora az elhullási arány 2 éves korig, hogy nem érdemes megszámlálni őket és fölöslegesen oltóanyagot rendelni nekik, mert túl nagy a macera? Akkor meg?!

4. Nem kéne riogatni az amúgy is aggódó anyukákat a kibaszott láthatatlan bacikkal, vírusokkal, kutyafaszákkal. Vagy ha meg igen, akkor meg ne tessék csodálkozni, hogy az anyukák véresszájú, vasaltbakkancsos tigriskommandók.

A pneumococcus védőoltásról

- Cikk (Pneumo.hu)

- Cikk (Origo)

- Cikk (origo- ingyenségről és jutásról)

A rotavírus nagyon ellenálló és ragályos

A rotavírus okozta hasmenésben szenvedők nagy mennyiségű vírust ürítenek székletükkel már a tünetek jelentkezése előtt és a betegség elmúlását követően is. A vírus igen ellenálló a különböző környezeti tényezőkkel szemben. Kézbőrön órákig, fertőzött játékokon, háztartási eszközökön, egyéb tárgyakon napokig képes túlélni. Már néhány 10 db kórokozó elegendő a betegség kiváltásához. A rotavírus zárt közösségekben, (mint pl. bölcsődék, óvodák, család, kórházi osztályok) leggyakrabban a szennyezett kezek által terjed emberről-emberre. Nem is szükséges közösségbe menni, akár az otthonunkba látogatók is magukkal hozhatják a fertőzést.



Nincsenek megjegyzések: