2008. október 14., kedd


Itt az első üzleti egészségbiztosítás!

2008. október

Az Union Biztosító az UFS Net és a spanyol hátterű ellátásszervező, az Advance Medical bejelentette az első magyarországi üzleti alapú egészségbiztosítási csomag elindítását. A termék alapszolgáltatásához tartozik a 24 órás orvosi call center. A beteg itt tanácsot kap és elirányítják a problémájának megfelelő szakorvoshoz, amelyet előre egyeztetett időpontban várakozás nélkül vehet igénybe. Fizetni nem kell, a számlát a biztosító állja. Ebbe a körbe tartozhat az egynapos sebészeti ellátás, de a magas költségű diagnosztikai vizsgálatok (például CT,MRI) is.

A MultiConto PrivateMed elnevezésű termék kiegészíthető kórházi extra csomaggal (a biztosító itt állhatja az egyágyas szobát, különleges étkeztetést), de otthonápolással, betegszállítással, őssejt levétellel is. Az Union ezzel - ismerte el Zsoldos Miklós elnök-vezérigazgató - megelőzte korát. A termék az ügyfelek, de az egészségügyi szolgáltatók körében is nagy érdeklődést váltott ki rögtön az indításkor. A forráshiánnyal küzdő kórházak így remélnek plusz bevételhez jutni (a biztosító ügyfeleivel nem az OEP terhére, hanem külön díj ellenében foglakoznak), a szolgáltatók között épp ezért máris érzékelhető a versengés a biztosító ügyfeleiért. Miután teljesen üzleti alapú biztosításról van szó, a szerződéskötést kockázatelbírálás előzi meg, ezt az előző leletek és az ügyfél nyilatkozata alapján orvos végzi. Külön orvosi vizsgálathoz csak kivételes esetben ragaszkodnak.

Néhány alapdíj
ezer forint/év
Négy fős család 245
(harmincas felnőttek, két kiskorú gyerek)
Egyéni negyvenes 126
Két felnőtt negyvenes 194


Térítési limitek
ezer forint/év
Egyéni Két főre Négy főte
Járóbetegellátás 200 300 600
Diagnosztika 250 370 1000
Egynapos sebészet 300 450 1000
Forrás: Union

Teljesen új egészségbiztosítás a piacon

2008. október 14.,

A magyar piacon teljesen új, egészségügyi elemekből felépülő egészségbiztosítási termékcsomaggal jelent meg az Union Biztosító, az UFS Net és az Advance Medical. A biztosításra már szombat óta lehet szerződni - derült ki mai sajtótájékoztatójukból

Lányi András, az UFS Net Kft. szakmai igazgatója elmondta, az új termék ötletének megszületését az elmúlt időszak sikertelen reformkísérletei, s a piaci igények inspirálták. Az új termék nem betegség- és nem is egy összegbiztosítás, a megoldás egy önkéntes alapon működő magán egészségbiztosítás, amely az államinál szervezettebb szolgáltatásokat képes nyújtani. A termék bevezetését megelőzően annak szükségességéről közvéleménykutatás is készült, melynek eredményeit Zsoldos Miklós, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója ismertette. A termék szükségességét jelezte, hogy a válaszadók 49,3 százaléka szerint a magyar egészségügy rossz, az átlagos osztályzat 2,38. Az egészségügy fő problémáit az ellátás színvonala, a sok várakozási idő és az emberi bánásmód hiánya jelenti a válaszadók szerint. A jelentkező ügyféligényt az is igazolja, hogy a válaszadók 27 százaléka volt az elmúlt két évben legalább 1 éjszakát kórházban, s minden második közülük több mint 5 napot töltött ott el. Az elmúlt 1 évben a megkérdezettek 72 százaléka legalább egyszer járt szakorvosnál, ez pedig azt jelenti, hogy az embereknek napi szinten van tapasztalatuk arról, hogy mi az, amivel nem elégedettek.


A válaszadók közel kétharmada a daganatos megbetegedésektől, a rokkantságtól, s a szív- és érrendszeri megbetegedésektől tart, miközben arányaiban kevesen tartanak a közlekedési balesetektől. A közvéleménykutatás egyik legsarkalatosabb kérdésére 47 százalék válaszolt úgy, hogy érdekelné térítés ellenében, a jelenleginél jobb, magasabb színvonalú egészségügyi ellátást biztosító szolgáltatás. Ebből jött a megoldás, az egészségügyi rendszerhez kiegészítésként igazodó termékcsomag.


A MultiConto PrivateMed 3 fő elemből épül fel, az alap szolgáltatás a járóbeteg szakellátást (orvosi call center, 1 napos sebészet, nagyértékű diagnosztikai beavatkozások, baleseti összegbiztosítások) foglalja magában. Erre épül egy kiegészítő csomag, a Hospital Plusz, melynek keretében a szolgáltatás-alapú, a kórházi tartózkodás során jelentkező extra költségeket fedezi a biztosító. A harmadik elem pedig az extra segítség, melyben eddig még nem alkalmazott elemek találhatóak: otthonápolás, a betegszállítás megoldása, őssejt-levétel, útiköltség-térítés, gyógyászati-segédeszköz térítése. A termék egyénileg és családban is elérhető, de lehetőség nyílik csoportos biztosítás kötésére is, arany, platina és gyémánt díjkategóriákban. Dr. Karai Gábor, az Advance Medical Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a cég 1999 óta létezik, anyavállalata pedig spanyol, amely azért fontos, mert a spanyol közfinanszírozott egészségügyi rendszer igen hasonló a hazaihoz, s úgy tűnik, hogy itthon is megvalósulhat a spanyol modell. Az Advance Medical látja el a szolgáltatásszervezés feladatát.

Zsoldos Miklós kiemelte, az ellátás-szervezés semmiképpen sem történik a nem OEP-betegek kárára. Lányi András pedig elmondta, a cél, hogy megyeszékhelyeken legyen szolgáltató, melyek között vegyesen legyen magán- és állami szolgáltató is. Amennyiben az ügyfélnek van saját szakorvosa, azzal is tud a biztosító szerződést kötni, azonban a cél az, hogy az ellátói hálózat betegekkel legyen ellátva. Ez pedig azért fontos, mert ha megvan a kellő mennyiségű betegszám, az államilag finanszírozott kórház is tud majd fejleszteni, az is jól jár, akinek nincs ilyen biztosítása. Lányi András példáján keresztül egy 4 fős család (2 kiskorú) szolgáltatásának éves alapdíja 245 ezer forint. Az egyéni ügyfelekre unisex-tarifa érvényes, amely 121 ezer forint, azonban, ha ketten élnek együtt, úgy az egy főre jutó díj 91 ezer forintra csökken. Csoportos biztosítást a munkáltató 73 ezer forint/fő díjért köthet. Alap biztosítási csomag keretében járóbeteg-ellátást 125 ezer, 1 napos sebészetet 300 ezer forint, képalkotó diagnosztikát 250 ezer forint értékben lehet igénybe venni. A baleseti egészségkárra járó maximális kifizetés 2 millió forint.



Az egészség útja


A termékcsomag célja:
  • egészségmegőrzés, ezen belül a hangsúlyt a megelőzésre helyezzük,
  • gyors gyógyulás: valós segítséget nyújtunk baj esetén, a baleset,
  • betegség és gyógyulás (rehabilitáció) időszakában.

A Bridge Hungary Zrt. tanácsadói hálózatában elérhető, "Az egészség útja"

biztosítás programjának három pillére a következő szolgáltatásokon alapszik:

Megelőzés

A termék egyik legnagyobb érdekessége, hogy a születés első pillanatától szolgáltatást

nyújt, hiszen jelentős anyagi támogatást ad az úgynevezett őssejt, vagy köldökvér levétel

tetemes költségeihez, aminek a gyermek felnőtté válásáig nem várt súlyos betegségének

gyógyításában van kiemelkedő szerepe.

Betegség

Gyógyulás

  • gyógyulási támogatás,
  • otthoni ápolás, /segítségért hívja a Teledoktort - (06 1) 461 1562/
  • gyógyászati segédeszközök.

Az egészségügyi szolgáltatásokat széleskörű baleset-biztosítási védelem egészíti ki

mindhárom szakaszban, akár a felnőtt, akár a gyermek, akár az egész család számára:

  • közlekedési, illetve általános balesetből eredő szolgáltatások,
  • halál, rokkantság, kórházi napi térítés, műtéti térítés, kórházi tartózkodás.

Ön az "A" alapbiztosítási csomag mellé két kiegészítő csomagot is választhat. Egyéni

igénye szerint lehetősége van a biztosítási összeg megtöbbszörözésére.

Díjengedmény:

  • a 2. évtől kezdődően 2,5% díjengedményben részesül a szerződő, ha az előző
  • évben a szűrővizsgálatokon, illetve a plusz oltás térítésen kívül más szolgáltatást nem vett igénybe.

Egy biztosított maximum 10% díjengedményben részesülhet. A díjengedmény a szerződésre történő biztosítási esemény bejelentését követő évben megszűnik. Újabb biztosítási esemény mentes év után a biztosított ismét részesül a 2,5%-os díjengedményben.













Kapcsolódó információk
Szerződési feltételek
További információk
Kapcsolódó szolgáltatások
UNION-Teledoktor non-stop egészségügyi információs vonal
Online orvosi tanácsadás
Medicover Holding egészségügyi szolgáltató
Szolgáltatási igénybejelentő
Adat és egyéb módosítások bejelentése
gIgazolások, csekkigénylés


yfélszolgálat : 1134 Budapest, Váci út 33. Tel.: (1) 486-4343 Fax: (1) 486-4390 ugyfelszolgalat@unionbiztosito.hu
Vezérigazgatóság: 1082 Budapest, Baross u. 1. Tel.: (1) 486-4200 Copyright: 2001-2008 UNION Biztosító Minden jog fenntartva!

Nincsenek megjegyzések: