Az egészségügy csöndje
a haldoklás csendje
Minden harmadik panaszt találtak jogosnak
2011. április 25.
Tele a váró, késik az orvos. A rendelési idő be nem tartására sokan tettek panaszt az elmúlt fél évben.Az Egészségbiztosítási Felügyelet szeptemberi megszűnése után a betegpanaszok előbb az ÁNTSZ regionális intézeteihez majd az Országos Tisztifőorvosi Hivatalhoz kerültek. Csak az intézmény változott, a panaszok száma nem: fél év alatt majd 400-an kifogásolták az egészségügyi ellátást, minden harmadikat jogosnak találtak.
„Közölte a hölggyel, hogy ilyen primitív bosnyák téri kofával nem hajlandó beszélgetni.”
Csak egy eset, amikor a nem megfelelő hangnemre panaszkodtak a betegek. Ebből volt a legtöbb. De nagyon sokan kifogásolták a szakszerűtlen ellátást és azt is, hogy megtagadták az ellátásukat.
Sok orvos nem mondta el ezeket a betegnek, amiért panaszt tettek. Több beteg kifogásolta, hogy nem elég tiszta a kórház vagy rendelő, de a térítési díjak miatt is sok panasz érkezett, meg azért is, hogy nem elérhető az orvosuk.
Minden negyedik kifogás a betegszállítók miatt érkezett, mert nem értek oda időben a betegért, vagy túl sokat kellett rájuk várni. A felügyelők legtöbbször az adminisztrációban találtak hibát, több esetben viszont szakmai hiányosságot is megállapítottak.RTL Híradó - Bánhidi Lilla
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése