2011. április 24., vasárnap




Az egészségügy csöndje

a haldoklás csendje





Minden harmadik panaszt találtak jogosnak

2011. április 25.

Több száz panaszt tettek a betegek az egészségügyi szolgáltatókra az elmúlt fél évben. A legtöbben a hangnemet kifogásolták, ahogy az orvos beszélt velük, de sok panasz érkezett a szakszerűtlen ellátásra, és arra is, hogy nem tartották be a rendelési időt. Az Egészségbiztosítási Felügyelet megszűnése óta a tisztifőorvosi hivatal vizsgálja ki a betegpanaszokat. Minden harmadikat jogosnak találtak.

Tele a váró, késik az orvos. A rendelési idő be nem tartására sokan tettek panaszt az elmúlt fél évben.

Az Egészségbiztosítási Felügyelet szeptemberi megszűnése után a betegpanaszok előbb az ÁNTSZ regionális intézeteihez majd az Országos Tisztifőorvosi Hivatalhoz kerültek. Csak az intézmény változott, a panaszok száma nem: fél év alatt majd 400-an kifogásolták az egészségügyi ellátást, minden harmadikat jogosnak találtak.

„Közölte a hölggyel, hogy ilyen primitív bosnyák téri kofával nem hajlandó beszélgetni.”

Csak egy eset, amikor a nem megfelelő hangnemre panaszkodtak a betegek. Ebből volt a legtöbb. De nagyon sokan kifogásolták a szakszerűtlen ellátást és azt is, hogy megtagadták az ellátásukat.

Sok orvos nem mondta el ezeket a betegnek, amiért panaszt tettek. Több beteg kifogásolta, hogy nem elég tiszta a kórház vagy rendelő, de a térítési díjak miatt is sok panasz érkezett, meg azért is, hogy nem elérhető az orvosuk.

Minden negyedik kifogás a betegszállítók miatt érkezett, mert nem értek oda időben a betegért, vagy túl sokat kellett rájuk várni. A felügyelők legtöbbször az adminisztrációban találtak hibát, több esetben viszont szakmai hiányosságot is megállapítottak.

RTL Híradó - Bánhidi Lilla




Nincsenek megjegyzések: