2009. március 5., csütörtök


GIULIÓ A KORBÁCSRENDELETRŐL

Beszéltem ma a programozókkal, meg írták orvos kollégák, hogy a programok jelzik azokat a gyógyszereket, amelyeknek a használata NAGYON nem költséghatékony, ezért felírásuk az OEP-et keményen megterheli, az orvost meg majd tovább köll képezni írásból-olvasásból, ugyanis ennyi kell ahhoz, hogy egy bizonyos gyógyszerről a fentiek megállapíthatóak legyenek.Mekktuttam, hogy azt a listát, ami alapján a programozók a programokba beviszik, hogy melyik gyógyszer költséghatékony, és melyik gyógyszer nem az, az OEP-től kapják.Ez azt jelenti, hogy az OEP-nél pontosan tudják, hogy mik azok a gyógyszerek, amelyek NAGYON nem költséghatékonyak. Ezek felírását pedig (érdekes) az orvosokon akarják leverni.

Engem az érdekelne, hogyha van egy rakás NAGYON nem költséghatékony gyógyszer a jelenlegi támogatásban, akkor azt ki fogadta be, és esetleg mennyi csúszópénzzel lett megkenve, hogy ezt jogellenesen megtegye?

Ugyanis a finanszírozásban kizárólag bizonyítottan költséghatékony gyógyszerek támogathatóak, amikről pedig kiderül, hogy nem azok, azokat nem az orvosoknak kell listán kiküldeni, hanem meg kell szüntetni a támogatásukat.Ez ilyen egyszerű. A befogadási folyamatban esetleg megbúvó szakmai hibát, vagy bűncselekményt nem az orvosokkal kell korrigáltatni, dedós bünetési módszerekkel történő fenyegetőzés kíséretében, hanem az OEP-en belül kell kiszűrni a gyári szarkát, és eljárni ellene.

2006. évi XCVIII. törvény

a biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint a

gyógyszerforgalmazás általános szabályairól

IV. Fejezet

A GYÓGYSZEREK ÉS GYÓGYÁSZATI SEGÉDESZKÖZÖK TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI TÁMOGATÁSBA VALÓ BEFOGADÁSÁNAK ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
22. § Ha törvény ettől eltérően nem rendelkezik, társadalombiztosítási támogatásban akkor részesíthető gyógyszer, illetve gyógyászati segédeszköz, ha

a) a gyógyszer forgalomba hozatali engedélyének jogosultja, illetve a gyógyászati segédeszköz gyártója vagy meghatalmazott képviselője kéri az adott termék kötelező egészségbiztosítás keretében történő támogatásban részesítését;
b) gyógyszer esetén a külön jogszabályban erre feljogosított hatóság a termék biztonságosságát és hatásosságát elismerte és forgalomba hozatalra engedélyezte;

c) az adott gyógyszer, gyógyászati segédeszköz felhasználásának költséghatékonysága igazolt;

Továbbá

23. §

(6) Az egészségbiztosítási szerv a külön jogszabályban meghatározott szempontok szerint folyamatosan felülvizsgálja a támogatott gyógyszerek körét és a felülvizsgálatot követően a befogadott gyógyszer támogatásból való kizárása, támogatása mértékének módosítása érdekében, illetve a 21. § szerinti támogatással való forgalmazásra vonatkozó kötelezettségvállalás meghosszabbítása vagy előírása céljából hivatalból jár el.


Továbbá:

31. § (1) Az egészségbiztosítási szerv kizárja a társadalombiztosítási támogatásból a gyógyszert, ha:
a) érvényes forgalomba hozatali engedéllyel nem rendelkezik,
b) költséghatékonyságával kapcsolatban igazoltan kétség merült fel,
c) az E. Alap költségvetését az alkalmazásával elérhető egészségnyereséghez képest aránytalanul nagy mértékben terheli,
d) a forgalomba hozatali engedélyének jogosultját ugyanazon támogatott gyógyszer tekintetében egy éven belül két esetben - a gyógyszerek reklámozására és ismertetésére vonatkozó külön jogszabályokban meghatározottak megsértése miatt - reklámfelügyeleti eljárásban az arra jogosult hatóság jogerősen elmarasztalta,
e) költséghatékonysága nem bizonyítható,

*****

Azt hiszem ez is világos. Ha egy gyógyszer nem költséghatékony, akkor nem az orvosokat kell emiatt basztatni, hanem a gyógyszert ki kell zárni az OEP által támogatott szerek köréből.

Ettől még piacon maradhat, de mivel nem költséghatékony, nem támogatjuk tovább. Szerintem ez ilyen egyszerű, persze, ha WALAKI netán felvett egy nagyobb suskát a befogadásért és neadjisten megígérte, hogy a támogatás egy ideig biztosítva lesz, akkor kényes helyzet alakulhat ki, mert a kizárás ténye önmagában felvetheti a kérdést, hogy akkor meg mi a facnak tetszettek ezt a készítményt egyáltalán befogadni?

Mi igazolta a befogadás ELŐTT a költséghatékonyságot?

Nem az orvosokat kell korbácsolni, fenyegetni, "továbbképzéssel" megalázni, hanem az OEP-nél nagytakarítást csinálni. Ha valaki hülye és azért fogadta be, azt ki kell rúgni, ha pedig megkenték, fel kell jelenteni.

A lista puszta léte, amely tömve van NAGYON nem költséghatékony szerekkel, bizonyítja, hogy az OEP befogadási/kizárási gyakorlata minimum szabályellenes, hanyag, de akár kriminális is lehet.

Tehát legelőször OTT és nem nálunk kellene rendet rakni. A törvény egyik legmegkapóbb sajátossága még, hogy NEM DEFINIÁLJA a költséghatékonyság fogalmát, ami viszont a jogalkotó szellemi képességeit tükrözi.

Kapták: EBF; Legfőbb Ügyész

Giulio

http://giulio.freeblog.hu/


KÉRDÉS

Miután a

2006. évi XCVIII. törvény semmilyen formában nem határozza meg a költséghatékonyság definícióját, továbbá ennek meghatározására senkinek nem is ad felhatalmazást, nagy kérdés, hogy ki, és milyen hasraütök módszerrel teszi/teheti ezt meg?

Márpedig valakik ugye megteszik, különben a gyógyszer nem kerülhetne a támogatotti körbe.A kérdés tehát az, hogy magát a jogsértést, a valójában nem is költséghatékony gyógyszer támogatásáról szóló döntést ki hozza meg? Vagy milyen csoport hozza meg?Milyen metodikával? Nincs -e eleve kódolva a törvényi megfogalmazás hiányosságai miatt a rendszerbe a korrupció lehetősége?Értsd: az költséghatékony, amit én -jó pénzért- annak nyilvánítok? Ki ellenőrzi a befogadást? Ki ellenőrzi a költséghatékonyság esetleges változásait, és milyen (titkos?) szempontok alapján?

MI A KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG E TÖRVÉNY ÉRTELMEZÉSÉBEN?


Meg nem erősített hírek szerint ugyanis a nem költséghatékony gyógyszerek költséghatékonytalanságának megállapítására a programozók az OEP-től kaptak egy szofvtert, és ennek alapján alkalmazzák azt az érvényes gyógyszertörzsre.

Tehát a T. Pénztár követi el UTÓLAG, már a befogadás után, hogy mely gyógyszer mennyire költséghatékony, vagy nem.

Ami ugye az eddig tárgyaltak értelmében fából vaskarika. Pont fordítva kellene működjön a dolog:Az OEP a saját szoftverével (ha ez törvényes dolog) beminősíti a terméket, és kilöki azt, ami nem felel a kritériumoknak, amit ezek szerint az OEP saját magának alkotott meg.(?)



giulio



Nincsenek megjegyzések: