2009. január 11., vasárnap

MEGJELENT, KAPHATÓ, HÜLYÉK NE VEGYÉK MEG

B TÖRTÉNETE - SZELLEMI ÉS LELKI KALAND - RÖVID TARTALOM

Daniel Quinn Izmaelje elnyerte a Turner Tomorrow Ösztöndíjat, amely a világ globális problémáira építő és határozott megoldást kínáló regénynek jár. A rendkívüli mű bestsellerré és egy kibontakozó szellemi mozgalom testamentumává vált.

Quinn a B történetében, az Izmael folytatásában, e figyelemre méltó és nyugtalanító, meglepő gondolatokkal teli új regényben továbbviszi az Izmael üzenetét. Az Izmael megmutatta nekünk: Hogyan lettek ilyenek a dolgok. A civilizációnkkal nem  valami baj van , hanem alapjaiban, a lényegét tekintve hibás. A B története bebizonyítja, hogy a világot nem régi gondolkodásmódú emberek fogják megmenteni új programokkal, ha a világ egyáltalán megmenekül, hanem új gondolkodásmódú emberek programok nélkül.

Röviden: van egy jó meg egy rossz hír. A rossz az, hogy az emberiség ezen az úton haladva szükségszerűen elpusztul.

A jó hír az, hogy az útról való letéréshez nem emberi természetünket kell megváltoztatni (ami lehetetlen), hanem csupán a kultúránkat, ami lehetséges. Nem egyszerű, nem garantált a siker. a lehetőség azonban adott. Ha egyáltalán meg tud menekülni a világ, akkor az nem az egyes tüneteket csillapítani akaró egyes programok eredménye lesz, hanem egy globális szemléletváltozás eredménye. A globális szemléletváltozás pedig az egyes emberek szemléletváltozásával kezdődik.

A TE szemléletváltozásoddal! (Az Izmael-trilógia második könyve.)





Daniel Quinn: Izmael


A Turner Tomorrow Ösztöndíj létrehozásának célja az volt, hogy a szerzõket olyan regény írására ösztönözze, mely a világ globális problémáira építõ és határozott megoldást kínál. A több mint 2500, a világ minden tájáról beérkezett pályamû közül a rangos ösztöndíjat az Izmael nyerte el. „Számomra azonban az Izmael sikere nem az eladási mutatókon volt mérhetõ. Tudtam, hogy a könyv nem fog a boltok polcain porosodni, de nem ez volt a lényeg. El fog-e érni valakihez? Nem lehettem biztos abban, hogy akár egyetlen olvasó is akként fogja fogadni, aminek én szántam –villámcsapásként. A mû 1992. januári kiadását követõen kétségeim körülbelül egy hétig gyötörtek. A könyv végén levõ megjegyzésben megadott címemre, Delores Elaine Pierce kis bérelt postahivatalába ekkor érkezett meg az elsõ levél. Ez eloszlatta minden kétségemet. A villámcsapás célba ért – legalábbis egy olvasónál. Újabb hét múltán tudtam, hogy ez az olvasó nem kivétel volt. Attól kezdve a levelek folyama szakadatlan áramlott, naponta három-négy, napról napra, hónapról hónapra, mindig ugyanazt az üzenetet hordozva: »Az Izmael örökre megváltoztatta a világszemléletemet.«”


„Az Izmael eredeti felfedezés. Sokáig fennmarad.”
Ray Bradbury


Idézet:
Az ablaküveg tompán visszaverte a fényt. Egy pillanatig továbbra is saját szemeimbe bámultam, majd megpróbáltam az üvegen túlra nézni – és azon vettem észre magam, hogy egy másik szempárba nézek. Rémülten hőköltem hátra. Ijedtségem tovább fokozódott, amikor felfogtam, hogy mit láttam. Az üveg túloldalán egy kifejlett gorilla volt. Tömege önmagában volt riasztó.Nagyon békésen, félig ülve, félig fekve egy vékony, zsenge ágat majszolt élvezettel.
– Te vagy a… a tanár? – Habogtam.
Bólintott. – Én vagyok a tanár.
Így ismerkedünk meg Izmaellel, egy roppant tudású teremtménnyel. Van egy története, amit el akar mesélni, olyan, melyet emberi lény korábban nem hallott soha. A történet az ember helyéről szól, de nemcsak emberöltőnyi léptékben, hanem az idő síkján kivetítve a földtörténet múltjába és jövőjébe is. Mint minden nagy tanító, Izmael is elutasítja, hogy megkönnyítse számunkra a leckét. Története az idő keletkezésével kezdődik, történelmi magyarázatai pedig tankönyvben soha nem jelentek meg.
– Az az ember rendeltetése, hogy uralkodjon a világ felett?
Vagy talán létezik egy magasabb rendű hivatás számára – egy csodálatosabb, mint amilyet az ember valaha is elképzelt magának?

Ebben a rendkívüli regényben egy ember és egy gorilla olyan szellemi kalandra vállalkozik, mely újrafogalmazza, hogy mit jelent embernek lenni. Agyafúrt, szellemes, mély, az Izmael az elme és a lélek bűvészmutatványa.

Csak amikor elvittem Izmael plakátját a képkeretező mühelybe, fedeztem fel, hogy mindkét oldalán van üzenet. Úgy kereteztettem be, hogy mindkettőt lehessen látni. Egyik oldalán az üzenet áll, amit Izmael kirakott a tanyája falára:



HA AZ EMBER

ELTüNIK,

MARAD-E REMÉNYE

A GORILLÁNAK?


A másik oldalán így szól az üzenet:



HA A GORILLA

ELTűNIK,

MARAD-E REMÉNYE

AZ EMBERNEK?


Nincsenek megjegyzések: