2008. szeptember 9., kedd

Linkblog
Ha a Google, vagy Yahoo! szinte mindent megkeres és rendszerez az interneten, akkor érdemes olyan keresőt csinálni, ami mondjuk csak a mérnököknek, vagy az egészség iránt érdeklődőknek készült? Úgy tűnik igen! A speciális témára szakosodott keresők (nevezzük vertikális keresőknek, vagy metakeresőknek) közül több kiemelkedő látogatottsággal és nem utolsó sorban bevétellel is büszkélkedhet. Ilyen pl. a GlobalSpec mérnöki kereső. 3.5 millió felhasználója és heti 20.000 új belépője van. Egészség témában a Healthline arat. 2006-ban 2.5 millió egyedi látogatója volt, havonta. 1 év alatt meghétszerezte látogatói számát. Ezek a keresők speciális technikáikkal ugyanis leszűkítik az internet nagy hálózatát (ami ugye értéket és szemetet egyaránt tartalmaz) a témájuknak megfelelő minőségi oldalakra, tartalmakra, adatbázisokra, amelyekből - nem kell nagy jártasság hogy kitaláljuk - jóval értékesebb, relevánsabb és megbízhatóbb információ nyerhető. Persze a nagy, általános keresők is próbálkoznak ilyen jellegű tematizálással. A kérdés érdekes olyan szempontból is, hogy hol költse el az egészséghez, betegséghez, gyógyszerekhez kapcsolódó hirdetésre a pénzt az ipar? A Jupiter kutatása szerint az interneten egészség iránt érdeklődők nagyon is hajlamosak speciális oldalakat felkeresni! Ezért nem meglepő, hogy az egészségkeresők jelentős keresési forgalmat bonyolíthatnak le.








Az amerikai internetezők 25%-a szerint a web alapvető fontosságú az egészségükkel való törődésben! Magyarországon is működnek ilyen vertikális egészség keresők: az Orvosoknak Metakereső szakemberek számára biztosít speciális keresési lehetőséget, míg a dokim.hu a laikusok számára nélkülözhetetlen, ha biztosra akarnak menni. Az Economist bővebben is tárgyalja a vertikális keresők jövőjét.

XML

Egyéb

Nincsenek megjegyzések: