2010. február 9., kedd


Azt, hogy az OET körül gyakorlatilag semmi nem törvényes, a fenti linken olvasható kijelentések már 2007. végén világosan megállapították.

"Szabó Sándor elsőként az új kamarai törvény vélelmezett alkotmányellenességéről beszélt, amely negatív diszkriminációként, a kilenc szakmai kamara közül, csak a három egészségügyi kamara kötelező tagságát, s így köztestületi jellegét szüntette meg, a buldózer eszközökkel bevezetett „egészségügyi reform” keresztülhajszolása érdekében.

Kormány a – divide et impera – elv alapján, más erkölcsi normákat kíván megfogalmazni a kamarai és nem kamarai tagokra! Mintha a hippokráteszi etika mellett, működne egy liberális, deregulált, „állami” etika is az egészségügyben. Ezeket tartalmazza az a Rendtartás, amelyet a miniszter, törvényellenesen, 2007. július 1. hatállyal hirdetett ki (30/2007 EüM rendelet), anélkül, hogy az Országos Etikai Tanáccsal (OET) egyeztette volna. A törvénytelenség két helyen is igazolható!

Az első: etikai elvárásokat, erkölcsi viselkedésformákat, miniszteri rendeletben nem lehet kihirdetni, ez jogi nonszensz! (Magasabb rendű, törvényi szabályozást igényel.)

A második: a módosított Eütv.140/A §-ának 5. bekezdése szerint, az egészségügyi dolgozókra kiterjedő szakmai-etikai szabályzatot (Rendtartás), az OET teljes ülésén, a tagok minősített többségével készíti el, s terjeszti fel a miniszternek jóváhagyásra, amelyet a miniszter rendeletben hirdet ki.

A folyamat azonban nem így zajlott le.

A minisztériumi jogalkotás ziláltságára utal, hogy a törvényi rendelkezés szerint, az OET-nek 2007. március 31-éig kellett volna a Rendtartást a miniszterhez fel terjesztenie, míközben az OET első ülését 2007. április 1-ét követően, 60 napon belül kellett összehívni.

Az OET 2007. május 21-ei megalakulását követően, háromszor fordult levélben a miniszterhez, a törvényi belső ellentmondások, a jogharmonizációs hibák feltárásával, az OET által ismeretlen módon készült Rendtartás koncepciójának elfogadhatatlanságára való utalással, kérve a személyes meghallgatás lehetőségét a hibák felszámolására.

Mindezideig, egyetlen válasz sem érkezett!"

Úgy tűnik, hogy az OET és a felügyelő miniszter azóta sem törekszik sem részletek, sem az egész tekintetében a jogkövető magatartásra. Az, hogy én éppen ma reggel jutottam el egy esetleges bűncselekmény halmaz felismeréséig, véletlen.

Ha nem csesztetnek hülye kérdésekkel, nem is foglalkoztam volna a Tanáccsal. De ez most már elkerülhetetlen, a jogtiprás vélhetően 2007. óta folyamatos. És mint a linkelt írás bizonyítja, ez nem csak az én személyes véleményem.

A Legfőbb Ügyészség figyelmét külön levélben hívtam fel arra, hogy az inkriminált szervek honlapjainak státuszát rögzítsék, mert azok tartalma informatikai eszközökkel megváltoztatható, és így bizonyítékok semmisülhetnek, illetve "változhatnak meg".

Haladéktalan cselekvést kértem tőlük ez ügyben.

Nekem ilyesmire nincs technikai lehetőségem, de meg volnék lepve, ha 2010-ben a Magyar Köztársaság Legfőbb Ügyészsége egy ilyesfajta informatikai rutinfeladatot ne tudna perceken belül rendezni.



Nincsenek megjegyzések: